Kładka, po której możliwe będzie przejście nad kanałem ma długość 53 m. System napędzany jest przez silniki elektryczne zainstalowane w zachodniej części portu. Kładka zamykać i otwierać będzie się w kierunku morza. Generalnie będzie służyła tylko pieszym. W razie potrzeby może być także udostępniona pojazdom uprzywilejowanym.
Poza poprawą dostępności do miejsc prowadzenia działalności dla wszystkich pracowników portu, kładka będzie ułatwieniem komunikacyjnym dla mieszkańców oraz niewątpliwą atrakcją dla turystów.
- To było pierwsze, testowe uruchomienie kładki. - mówi Wojciech Michałek z firmy Hydro Naval. - Wszystkie założenia projektowe i wykonawcze się sprawdziły. Z resztą jak widać, że kładka bez problemu się zamknęła. Przyznam, że bardzo ciężko było zaprojektować i zbudować to urządzenie. Jest to prototyp i jedyna w swoim rodzaju konstrukcja na świecie. Udało się jednak. Do końca miesiąca chcemy sprawdzić wszystkie elementy techniczne. W przyszłym tygodniu odbędzie się jeszcze test obciążeniowy. Na kładkę muszą być położone 32 tony.
Pieniądze na budowę kładki pochodzą z Europejskiego Funduszu Rybackiego. Koszt całkowity przedsięwzięcia wyniósł 4,4 mln złotych. Miasto finansuje inwestycję w kwocie 600 tysięcy złotych.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?