Remont dworca PKP w Ustce. Woda przeszkadza w modernizacji [ZDJĘCIA]

AT

PKP PLK remontująca torowiska na usteckiej stacji ma wielkie problemy z zalewaniem i podtapianiem torowisk po każdej ulewie.

Kanalizacja odwadniająca i deszczowa zbudowana pod koniec XIX wieku przez Niemców, kilkanaście lat temu, została zniszczona lub jest po prostu uległa zatkaniu i jest niedrożna. Brak planów z tego okresu komplikuje sprawę jego rozwiązania. Zapewne będzie potrzebna modernizacja koncepcji i wykonanie nowego systemu melioracji dla usteckiej stacji, aby kursowały po niej normalne pociągi, a nie tramwaje wodne.

Spowoduje to kolejne opóźnienia w remoncie linii Ustka - Szczecinek. Tym niemniej, na czas sezonu letniego prace na odcinku Ustka-Słupsk mają być przerwane i będą do Ustki dojeżdżały pociągi dalekobieżne oraz miejskie ze Słupska.

Wszystkie perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, wiaty, gabloty informacyjne i ławki. Wykonane będą dojścia dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się i ścieżki dotykowe dla niewidomych. W planach jest również nowoczesna wizualna informacja o odjazdach i przyjazdach.

Łatwiejszy dojazd do pracy zapewnią też nowe przystanki: Słupsk Strefa i Ustka Zachodnia Uroczysko.

Wideo

polecane: "Bez Ściemy" o filmach akcji

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

11.03.2019, 09:51

W artykule znów możemy zaobserwować kunszt dziennikarski. Panie redaktorze jeśli chodzi o przebudowę dworca w Ustce, to niedawno ogłoszono przetarg na jego wykonanie. To co nieumiejętnie próbuje Pan tu opisać, a raczej zilustrować, to remont stacji Ustka, a dokładnie rzecz biorąc remont układu torowego, peronów i odwodnień na stacji Ustka, po których nastąpi odbudowa sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem. Wszystkie te elementy są częścią stacji kolejowej i z dworcem nie mają nic wspólnego.
Jeśli chodzi o samą budowę to faktycznie warto by było rozpocząć prace od elementów odwodnienia. Stacja jest bardzo niefortunnie położona, przez co na całej powierzchni stacji jest bardzo wysoki poziom wód gruntowych. Wystarczą niewielkie opady aby woda pojawiła się ponad powierzchnią gruntu. Tak czy inaczej wykonawca nie wykonał żadnych elementów, które pomogłyby na bieżąco odprowadzać wodę. Powinno się wokół budowy stworzyć coś na wzór fosy i w kilku miejscach wykonać poprzeczne przekopy ze spadkami od wewnątrz do zewnątrz. Oczywiście na ciągłe opady to nic nie da, ale kiedy nie będzie padać to takie rozwiązanie pozwoli na optymalnie szybkie odprowadzenie wód opadowych poza obszar prowadzenia prac.

11.03.2019, 09:16

Obstawiam zatkany ciek wodny!

11.03.2019, 02:21

Przez tereny PKP biegnie ciek wodny, który zaczyna się koło byłej jednostki wojskowej w Przewłoce , biegnie koło stadionu i przy ul. Słupskiej został wkopany pod ziemię. Ostatni odcinek wzdłuż ulicy był robiony parę lat temu. Po drugiej stronie ulicy, wzdłuż torowiska jest rów odwadniający. wystarczy zobaczyć w którym miejscu ma podziemny odpływ. Chyba w rowie odwadniającym, koło byłej niemieckiej oczyszczalni, teraz przepompownia ścieków )

10.03.2019, 20:27

cyt. "... Kanalizacja odwadniająca i deszczowa zbudowana pod koniec XIX wieku przez Niemców, kilkanaście lat temu, została zniszczona lub jest po prostu uległa zatkaniu i jest niedrożna ..."
No naprawdę baaardzo dziwne zbudowana w XIX wieku i już się zniszczyła lub uległa zatkaniu - ha ha ha!!! Oczywiście ta średniowieczna też powinna jeszcze funkcjonować !!!

10.03.2019, 13:32

W Miastku nasze dzielne Janusze nowy most stawiali 2 lata a to tylko 100 metrów było asfalt na poczatku mostu juz popękany !

10.03.2019, 13:29

Tam zawsze woda stała i stac będzie przy ulewach i dłuższym deszczu, jeżeli nie zrobią odwodnienia to na pewno będzie reklamacja że coś się zapada itp....

10.03.2019, 12:57

Ta budowa tak samo się skończy jak budowa rafy, miliony zabrała woda bezmyślnych budowlańców i Polskich inżynierów tak samo będzie z budową dworca Niemcy pierw robili odwodnienia i kładli dreny a dopiero budowali.Niech się wezmą za rozbudowę portu w Ustce to Ustka będzie pod wodą.Kury wam szczać prowadzać a nie brać się za skomplikowane budowle.

10.03.2019, 12:54

Jak im woda przeszkadza to niech jada do Anglii czy Irlandii
i zobaczą w jakich warunkach wykonują firmy drogi czy prace
na otwartej przestrzeni gdzie deszcze padaja prawie przez
3/4 roku( głównie zima ,jesien ,wiosna).Lipnej baletnicy przeszkadza
nawet rąbek u jej spódnicy takich mamy beznadziejnych
wykonawców.

10.03.2019, 12:53

Według mnie ,to zrobienie nowego odwodnienia i kanalizacji to jest priorytet i od tego należało zacząć, bo to wygląda tak, jakby toaletę dla robotników zorganizował pod koniec budowy.... ot taki przykład.

10.03.2019, 11:39

gwarantuje Wam ,ze tego lata oni jeden pociag przez Ustke nie przejedzie, to mowi cala ekipa budowalna, nie ma szans na ukonczenie tej linii przez najblizsze 12 mscy

10.03.2019, 08:44

Coś mi się wydaje ze ten remont to tak na kilka lat......

10.03.2019, 06:57

Tramwaj wodny do słupska ? Dobry innowacyjny pomysł :)

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3