Duża inwestycja
Przypomnijmy, budowa węzła przesiadkowego w Ustce to duża inwestycja. Umowa przewiduje kapitalny remont budowy dworca PKP oraz budowy dworca autobusowego, którego w Ustce nigdy nie było. Wykonawcą jest konsorcjum słupskich firm SIMA, TECH-BUD i INSTALEX.
CZYTAJ TEŻ
Funkcjonalny dworzec PKP i zupełnie nowy, autobusowy
W budynku dworca PKP zostanie rozszerzona działalność na nieczynne obecnie pomieszczenia. Powstanie wypożyczalnia rowerów, przechowalnia bagażu oraz punkt informacji turystycznej. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W innych pomieszczeniach powstaną lokale usługowe oraz część biurowa. Pomieszczenia do obsługi pasażerów pozostaną na obecnym poziomie, czyli na wysokości wiaduktu. Na pozostałe
kondygnacje będzie można dotrzeć główną klatką schodową lub windą. Na dachu głównym zostanie odtworzona wieżyczka wzorowana na archiwalnych zdjęciach dworca. Projekt budowy dworca autobusowego zawiera pętlę z trzema zadaszonymi peronami, parkingiem dla autobusów, miejscami postojowymi dla samochodów osobowych, miejscami postojowymi Kiss&Ride, postojem taxi, parkingiem rowerowym Bike&Ride. Ponadto przewiduje się budowę ciągów komunikacyjnych (jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe).
CZYTAJ TEŻ
Koszty i dofinansowanie
Na realizację projektu "Budowa transportowego węzła integracyjnego w Ustce" miasto otrzymało dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Całkowite koszty projektu to około 44 mln zł. Kwota dofinansowania wynosi ponad 15,9 mln zł.
CZYTAJ TEŻ
Zobacz także: W Ustce powstaną tężnie solankowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?