Już 20 czerwca mają tutaj wjechać letnie pociągi Przewozów Regionalnych (2 x 9 kursów) ), Kolei Mazowieckich (2 x 1 kurs) oraz PKP Intercity ( 2 x 5 TLK i IC) oraz jeden kurs z Przemysła do Ustki ( przyjazd 19:00, w powrotną drogę pociąg startuje ze stacji Słupsk )
Na odcinku linii 405 między Słupskiem a Ustką wykonawca dopiero przygotowuje się do odbiorów robót. Tymczasem na niedzielnych zdjęciach poniżej widzimy wyraźnie, że prowadzone są jeszcze prace związane z profilowaniem toru, kończone są perony, dopiero zakładana jest sieć trakcyjna w obrębie stacji Ustka.
Zgodnie z ustaleniami dokonanymi z przewoźnikami pociągi będą prowadzone z wykorzystaniem trakcji elektrycznej. Bardzo trudne będzie manewrowanie pociągów na tej trasie, nie jest gotowa jeszcze mijanka w Charnowie. , a i na stacji Ustka możliwości operowania będzie mocno ograniczone. Będzie kłopot przemieszczeniem lokomotyw z końca na przód pociągu. Rozważane są opcje, aby na odcinku Słupsk – Ustka lokomotywa elektryczna znalazła się zarówno od czoła jak i od końca pociągów TLK i IC. Tych problemów nie będzie miał skład Kolei Mazowieckich , jak ich elektryczne zespoły trakcyjne Przewozów Regionalnych, które mają wydzielone stanowiska dla maszynisty z obu stron pociągów.
Ustka podpisała umowę na budowę dróg wokół węzła komunikacyjnego
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?