Budowa 59-metrowej stalowej kładki dla rowerzystów i pieszych jest elementem projektu z dofinansowaniem unijnym "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – odcinek R-10 na terenie miast Ustki i Słupska". Całkowita wartość projektu na terenie Ustki sięga prawie 6 milionów złotych, a dofinansowanie prawie 3 milionów złotych.
Na budowę samej kładki miasto przeznaczyło 4 mln 20 tys. zł.
11 grudnia 2020 roku do przetargu stanęło ośmiu oferentów z branży drogowo-mostowej z całej Polski. Po otwarciu kopert okazało się, że aż sześć ofert przewyższa kwotę, jaką miasto zamierza wydać na budowę kładki. Spośród nich najdroższe wskazywały kwoty prawie 5,3 mln zł i 4,9 mln zł. Cztery niższe oferty również przekraczały możliwości miasta i wahały się od 4,2 do 4,4 mln zł.
ZOBACZ TEŻ:
Kwoty wyznaczonej przez miasto nie przekroczyły gdańska spółka Optem – prawie 3,9 mln zł i kielecki Mostostal z najniższą ofertą – niespełna 3,2 mln zł.
Wszystkie firmy podawały identyczny czas gwarancji – 84 miesiące oraz skrócenie terminu realizacji – o 60 dni. To punktowane kryteria.
Przetarg rozstrzygnięto 22 stycznia. Z informacji zamieszczonej w BIP wynika, że oferty trzech wykonawców zostały odrzucone. Wśród nich – najtańsza kieleckiego Mostostalu. Wygrał więc gdański Optem, który uzyskał 100 punktów. Firma ta zaproponowała ofertę wyższą od odrzuconej o 700 115,93 złotych.
Zapytaliśmy w ratuszu z jakich przyczyn trzy oferty, w tym najtańsza, zostały odrzucone. Niestety, dwukrotnie nie udzielono nam informacji.
Mimo że o rozstrzygnięciu przetargu poinformował krótko w swoim miesięcznym sprawozdaniu p.o. burmistrza Bartosz Gwóźdź-Sproketowski, szczegółowe informacje nie są dostępne, ponieważ "trwa procedura''.
- Całość postępowania zakończy się w czwartek 28 stycznia - poinformowała nas Eliza Mordal rzeczniczka usteckiego ratusza. - Wyboru oferty najkorzystniejszej dokonano na podstawie kryteriów opisanych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, gdzie cena stanowiła 60% oceny oferty, okres gwarancji 30%, termin realizacji 10%. Jeśli chodzi o termin rozpoczęcia prac, więcej informacji udzielimy w momencie podpisania umowy z wykonawcą.
Według specyfikacji przetargowej kładka ma być gotowa w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?