Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Elektryczne hulajnogi już są na ulicach Ustki [ZDJĘCIA]

Grzegorz Hilarecki
Grzegorz Hilarecki
E-hulajnogi już są w Ustce.
E-hulajnogi już są w Ustce. Bogumiła Rzeczkowska
Oficjalnie od dzisiaj (13 czerwca) po Ustce można jeździć 150 udostępnionymi pojazdami firmy Tier. To elektryczne hulajnogi, takie same jak od roku są na słupskich ulicach.

E-hulajnogi w praktyce postawione zostały na ulciach i chodnikach w weekend.

- Wierzymy, że nasze pojazdy staną się prawdziwym udogodnieniem transportowym dla mieszkańców Ustki i ułatwią im dojazdy do ulubionych miejsc w sezonie letnim. Mamy też nadzieję, że dzięki komfortowi przejazdów e-hulajnogami także turyści zrezygnują z samochodów na rzecz rozwiązań przyjaźniejszych środowisku, zmniejszając nadmorskie korki – mówi Mathieu Deloly, dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.

TIER w ciągu 3 lat pojawił się już w ponad 220 miastach w 20 krajach. W tym w Słupsku. IER Mobility, do której należą hulajnogi ma siedzibę w Berlinie. W Polsce firma zadebiutowała w w Gdańsku, teraz jest już w całym Trójmieście a nawet w Pruszczu Gdańskim i od ostatniego tygodnia października ubiegłego roku też w Słupsku. Jak nas poinformowano wchodząc na rynek firma oszacowała zapotrzebowanie w naszym mieście na 150 hulajnóg elektrycznych. Po trzech tygodniach jednak dorzucono 50 nowych, gdyż liczba chętnych do wypożyczenia słupszczan okazała się większa niż zakładano.

Aby spróbować jazdy e-hulajnogą TIER, trzeba pobrać aplikację, zarejestrować się i przypisać metodę płatności. Następnie znależć e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokować ją skanując umieszczony na niej kod QR za pomocą aplikacji.

Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 79 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 3 zł.

Firma podaje: "Porzucona lub zaparkowana w nieodpowiednim miejscu e-hulajnoga może stanowić przeszkodę na drodze, szczególnie niebezpieczną dla osób z niepełnosprawnościami wzrokowymi. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim użytkownikom dróg, hulajnogę należy zaparkować w miejscu do tego przeznaczonym, a jeśli takiego miejsca nie ma - jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika (oddalonej od jezdni). Szerokość pozostawiona dla pieszych nie może być mniejsza niż 1,5 metra. Zaparkowana odpowiednio hulajnoga powinna „przylegać" do ściany budynku lub stać za pozostawioną tam wcześniej inną hulajnogą i nie blokować przejścia lub przejazd".

W Słupsku były tylko dwa przypadki porzucenia hulajnóg daleko w lesie poza miastem. Serwisant firmy nie miał jednak kłopotu z ich odnalezieniem. Generalnie hulajnogi są dzień w dzień sprawdzane. Baterie w nich są wymieniane, gdy kończy się zapas energii. Tu użytkownik musi pamiętać, że w aplikacji widzi na ile czasu przejazdu ma zasilanie. Wyczerpaną baterię wymienia wtedy serwisant.

Przypomnijmy, hulajnogi TIER mają podwójne hamulce, a podstawa hulajnogi oraz jej koła są większe niż przeciętnie. Urządzenia mają też uchwyty do smartfonów umożliwiające ich bezprzewodowe ładowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto