Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Słupski ZUS będzie przyjmował klientów online. Wystarczy sprzęt z kamerką i mikrofonem

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Aby ograniczyć kontakty międzyludzkie w czasie pandemii, ZUS wprowadza e-wizyty. Sprawę załatwimy podczas wideorozmowy z urzędnikiem. W Słupsku nowa usługa będzie dostępna już od 4 listopada.
Aby ograniczyć kontakty międzyludzkie w czasie pandemii, ZUS wprowadza e-wizyty. Sprawę załatwimy podczas wideorozmowy z urzędnikiem. W Słupsku nowa usługa będzie dostępna już od 4 listopada. Krzysztof Piotrkowski
Aby ograniczyć kontakty międzyludzkie w czasie pandemii, ZUS wprowadza e-wizyty. Sprawę załatwimy podczas wideorozmowy z urzędnikiem. W Słupsku nowa usługa będzie dostępna już od 4 listopada.

-ZUS dba o bezpieczeństwo i czas swoich klientów, dlatego wprowadza kolejne udogodnienie. To e-wizyta, czyli wideorozmowa z ekspertem z placówki ZUS

– informuje Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa pomorskiego. - Żeby odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. Klient sam wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę takiej wizyty.

Co można załatwić w ZUS, nie wychodząc z domu?

- Podczas e-wizyty eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu emerytur i rent, zasiłków, ubezpieczeń i składek

– wyjaśnia Krzysztof Cieszyński. - Wirtualne wizyty będą odbywać się w dni robocze w godzinach 9-14.30. Takie spotkanie może trwać nie dłużej niż 20 minut.

Spotkanie z urzędnikiem ZUS można zarezerwować na stronie www.zus.pl. Należy podać swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail i kod pocztowy miejsca zamieszkania. Trzeba też wybrać obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE. To na początek. ZUS planuje również uruchomić wideospotkania z doradcą do spraw ulg i umorzeń.

- Dzień przed spotkaniem klient otrzyma na wskazany podczas rejestracji numer telefonu SMS z przypomnieniem o e-wizycie. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem dostanie e-mail. Po kliknięciu w znajdujący się w mailu link, będzie można połączyć się z pracownikiem ZUS. Połączenie nie wymaga instalowania żadnych aplikacji w komputerze czy telefonie – tłumaczy rzecznik. - Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości doradca dodatkowo może zadać pytanie dotyczące danych znajdujących się w dokumentacji ZUS, na które odpowiedź zna tylko osoba zainteresowana sprawą.

To nie wszystko. Kolejnym ułatwieniem dla osób nieradzących sobie z załatwianiem tego rodzaju spraw jest możliwość wzięcia udziału w e-wizycie opiekuna faktycznego lub prawnego. Wówczas należy zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji spotkania. Jeżeli natomiast klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu osoby, którą reprezentuje.

W gdańskim oddziale ZUS nowa usługa będzie dostępna od 29 października, a w Słupsku od 4 listopada.

Zobacz też: Rozmowa tygodnia. O tym, jak przygotować się do emerytury

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na slupsk.naszemiasto.pl Nasze Miasto