Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ustka buduje dalszą część międzynarodowej ścieżki rowerowej R10

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Okolice przyszłej ścieżki R10 w Ustce
Okolice przyszłej ścieżki R10 w Ustce Mariusz Jasłowski
W Ustce rozpoczyna się budowa kolejnej części trasy rowerowej R10. Niestety inwestycja ta wiąże się z wycinką 124 drzew, a branża drogowa składa coraz wyższe oferty.

W styczniu w usteckim ratuszu odbył się przetarg na budowę dwóch odcinków trasy rowerowej w ramach projektu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 - Odcinek R10 na terenie miast Ustki i Słupska". To dalsza część realizacji zadania Ustki, która już wybudowała kładkę pieszo-rowerową na Słupi.

Na budowę odcinka o długości 560 metrów prowadzącego od ulicy Darłowskiej do kładki wzdłuż zachodniego brzegu rzeki miasto przeznaczyło 720 tysięcy złotych. Natomiast na budowę odcinka o długości 380 metrów na ulicy Ogrodowej po wschodniej stronie miasta - 855 tysięcy złotych.

Najniższe cenowo oferty złożyła firma Krężel – odpowiednio: 692 987,54 zł i 652 601,15 zł. Pozostałe oferty wynosiły od ponad 880 tys. zł, sięgały miliona złotych, a jedna z nich nawet przekroczyła tę kwotę. Natomiast na nadzór inwestorski miasto wyda ponad
11 tysięcy złotych.

- Umowy na roboty podpisaliśmy 31 stycznia ze spółką Krężel, a na nadzór inwestorski 2 lutego ze spółką Development Design. Termin realizacji inwestycji jest przewidziany do 31 maja – mówi Eliza Mordal, rzeczniczka usteckiego ratusza. - Wykonawca planuje rozpocząć roboty w lutym, ale nie wcześniej niż od połowy. Jednak będzie to uwarunkowane warunkami atmosferycznymi.

Niestety inwestycja ta wiąże się z kolejną w Ustce wycinką. Z zachodniego brzegu rzeki znikną 104 drzewa. Po wschodniej stronie do wycinki przeznaczono – 20 drzew, głównie z tego powodu, że rosną zbyt blisko lub w miejscu projektowanej ścieżki rowerowej, albo będą przeszkadzały w robotach. To brzozy, klony jawory, głogi, sosny, topole, olsze, śliwy. Część z nich to drzewa wielopienne, rozgałęziające się na wysokości niższej niż 1,30 metra, dlatego każdy z pni jest liczony jako osobne drzewo.

Całkowita wartość budowy szlaku rowerowego na terenie Ustki wynosi prawie 6 milionów złotych, a dofinansowanie prawie 3 milionów złotych. Na budowę kładki miasto wydało około 4 milionów złotych. W sumie w Ustce ma powstać w ramach R10 prawie 5 kilometrów ścieżek.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto