Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ustka pracuje nad uchwałą krajobrazową. Wyłożenie i dyskusja publiczna

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Marcin Wójcik
Marcin Wójcik
Miasto pracuje nad uchwałą krajobrazową. Uwagi można zgłaszać do 8 października, a 16 września odbędzie się dyskusja publiczna online.
Miasto pracuje nad uchwałą krajobrazową. Uwagi można zgłaszać do 8 października, a 16 września odbędzie się dyskusja publiczna online. AT
Miasto pracuje nad uchwałą krajobrazową. Uwagi można zgłaszać do 8 października, a 16 września odbędzie się dyskusja publiczna online.

Uchwała krajobrazowa, reklamowa to potoczne nazwy uchwały Rady Miasta Ustka w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Ustki obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Dyskusja online 16 września
Przypomnijmy, projekt wyłożono do wglądu już wiosną 24 marca, a 14 kwietnia miała odbyć się dyskusja publiczna. Ze względu na epidemię, dyskusję przełożono na 16 września. Odbędzie się ona online, o godz. 17.00 za pośrednictwem aplikacji ZOOM. Osoby które chcą wziąć udział proszone są o zgłoszenie na adres e-mail: [email protected] nie później niż 2 dni przed dniem dyskusji. Wiadomość powinna zawierać imię i nazwisko. Dzień przed spotkaniem, w odpowiedzi przesłany zostanie link wraz z instrukcją postępowania. W związku z tym od 1 września uchwała została ponownie wyłożona. Uwagi można zgłaszać do 8 października.

CZYTAJ TEŻ

Reklamy pod kontrolą
Architekt miejski przyznaje, że uchwała będzie istotnie ograniczać podmiotom gospodarczym prawa do swobody działań w zakresie reklamy i argumentuje: - Musimy uporządkować wjazd do Ustki, gdzie panuje harmider, zamontować tam nowe "witacze", a także opanować chaos na ulicy Marynarki Polskiej i Promenadzie. Zmieni się forma, a przede wszystkim powierzchnia reklam, co dotyczy nie tylko sprzedawców produktów, ale i organizatorów imprez. Znikną reklamy alkoholu, również z parasoli. Z tych restrykcji zostaną wyłączone lambrekiny. Badania wykazały, że 90 procent reklam w przestrzeni publicznej jest nieczytelne. Mnogość sprawia, że je odrzucamy, a wielkie gabaryty nie przekładają się na skuteczność.

W projekcie uchwały widnieje np. bezwzględny zakaz sytuowania banerów reklamowych, które nie są szyldami, zakaz grodzenia plaży, czy gromadzenia reklam obok siebie, wieszania ich na drzewach, zasłaniania nimi okien, czy detali architektonicznych itd.

W czasie dyskusji publicznej ustczanie muszą się zastanowić nie tylko nad wyglądem, lecz także sensem wywieszania szyldów, wystawiania potykaczy, zajmowania powierzchni ścian i płotów olbrzymimi płachtami, ale również nad estetyką wyrwanych z zeszytów kartek z napisem "Wolne pokoje", zdobiących w wakacje okna i drzwi wielu domostw.
Zobacz też: Nowa rada miasta w Ustce (materiał archiwalny)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto