Kładka powstała w okolicy stanicy kajakowej. To trzecia w mieście przeprawa przez Słupię, ale tylko dla pieszych i rowerzystów.
Rzeczna przeprawa pieszo-rowerowa jest budowlą wzniesioną w ramach projektu z dofinansowaniem unijnym "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R10 i Wiślana Trasa Rowerowa R9 – odcinek R-10 na terenie miast Ustki i Słupska". Całkowita wartość projektu na terenie Ustki wynosi prawie 6 milionów złotych, a dofinansowanie prawie 3 milionów złotych.
Zadaniem Ustki jest wybudowanie ścieżek rowerowych o długości prawie 5 kilometrów i stalowej kładki, łączącej ścieżki w zachodniej i wschodniej częściach miasta.
Kładka rzeczna może śmiało konkurować ze swoją portową sąsiadką. Przęsło kładki nad Słupią ma długość 58,5 metra. Kładka uchylna w kanale portowym przy ujściu rzeki jest o 72 centymetry krótsza. Szerokość pasa ruchu kładki pieszo-rowerowej to 4 metry. Podjazdy po obu stronach rzeki prowadzące na kładkę mają łączną długość około 97 metrów i szerokość 3 metrów.
Na budowę kładki miasto przeznaczyło 4 mln 20 tys. zł. W przetargu została wybrana gdańska firma Optem, która podjęła się wykonania konstrukcji za prawie 3,9 mln zł. Przypomnijmy, że kładka w kanale portowym, otwarta w grudniu 2013 roku, kosztowała prawie 4,4 mln zł.
Jak widać na zdjęciach budowana od lutego kładka jest już gotowa. Teraz czeka na zakończenie procedur związanych z dopuszczeniem jej do użytkowania.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?