Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z Ustki znikną "Wolne pokoje" i wielkogabarytowe reklamy piw

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
AT
Ustka porządkuje reklamowy chaos miejski. Dzisiaj, 24 marca, wyłożono do publicznego wglądu uchwałę zwaną krajobrazową lub reklamową. Wszystko wskazuje na to, że mimo epidemicznych ograniczeń, szykuje się ostra dyskusja.

Uchwała krajobrazowa, reklamowa to potoczne nazwy uchwały Rady Miasta Ustka w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie Ustki obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Puste ulice, zamknięte szkoły, sklepy i punkty usługowe. Ograniczona praca urzędów i zawieszona działalność wielu instytucji. Mieszkańcy pozostając w swoich domach ograniczają kontakty z innymi ludźmi. Tak wygląda Ustka w czasie kwarantanny. Zobaczcie zdjęcia!

Opustoszałe ulice, zamknięte sklepy. Ustka w czasie kwaranta...

Projekt wyłożono do wglądu, ale zdecydowanie lepiej, zajrzeć do niego na stronie internetowej. Zwłaszcza teraz, gdy wprowadzono zakaz wychodzenia z domu.
Wszystko też wskazuje na to, że określone terminy, w tym dyskusja publiczna zaplanowana na 14 kwietnia, mogą zostać przełożone na czas po epidemii.

- To nasza pierwsza uchwała krajobrazowa. Do tej pory te kwestie regulowały zapisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ale nie dotyczyły wszystkich miejsc – mówi Witold Sikorski, naczelnik wydziału gospodarki przestrzennej usteckiego ratusza. - Na wprowadzenie nowych zasad w życie mamy dwa lata od ich uchwalenia. Jak będziemy je egzekwować, to na razie jeszcze kwestia otwarta.

CZYTAJ TEŻ

Architekt miejski przyznaje, że uchwała będzie istotnie ograniczać podmiotom gospodarczym prawa do swobody działań w zakresie reklamy i argumentuje: - Musimy uporządkować wjazd do Ustki, gdzie panuje harmider, zamontować tam nowe "witacze", a także opanować chaos na ulicy Marynarki Polskiej i Promenadzie. Zmieni się forma, a przede wszystkim powierzchnia reklam, co dotyczy nie tylko sprzedawców produktów, ale i organizatorów imprez. Znikną reklamy alkoholu, również z parasoli. Z tych restrykcji zostaną wyłączone lambrekiny. Badania wykazały, że 90 procent reklam w przestrzeni publicznej jest nieczytelne. Mnogość sprawia, że je odrzucamy, a wielkie gabaryty nie przekładają się na skuteczność.

W projekcie uchwały widnieje np. bezwzględny zakaz sytuowania banerów reklamowych, które nie są szyldami, zakaz grodzenia plaży, czy gromadzenia reklam obok siebie, wieszania ich na drzewach, zasłaniania nimi okien, czy detali architektonicznych itd.

W czasie dyskusji publicznej ustczanie muszą się zastanowić nie tylko nad wyglądem, lecz także sensem wywieszania szyldów, wystawiania potykaczy, zajmowania powierzchni ścian i płotów olbrzymimi płachtami, ale również nad estetyką wyrwanych z zeszytów kartek z napisem "Wolne pokoje", zdobiących w wakacje okna i drzwi wielu domostw.

CZYTAJ TEŻ

Wyłożenie projektu uchwały krajobrazowej potrwa od 24 marca do 14 kwietnia. Jeśli ktoś bardzo chce zobaczyć projekt w ratuszu, musi najpierw umówić wizytę (tel. 59 815 43 22). Z projektem uchwały można się zapoznać na stronie BIP. Uwagi można składać na piśmie do Burmistrza Miasta Ustka lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres e-mail: [email protected] w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28 kwietnia. Należy je składać z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy podmiotu wnoszącego uwagi.

Ratusz poinformuje o zmianach terminów, które z pewnością w czasie epidemii nastąpią.

Zobacz także: Stocznia Ustka - jeden ostatnich zakładów, jaki został w mieście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto