MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Na ulicy Darłowskiej likwidacja świateł i przesunięcie przystanku 200 metrów dalej

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Dwie ważne zmiany czekają ustczan po remoncie drogi 203. Pierwsza z nich to likwidacja świateł na drodze dzieci do szkoły. Druga - zmiana lokalizacji przystanków na ul. Darłowskiej.

Na obie te kwestie - i świateł, i przystanków - wskazywano już kilka lat temu na konsultacjach projektu przebudowy drogi 203. Jednak bezskutecznie. Projekt jest realizowany. Sygnalizacja świetlna nie będzie już funkcjonować na ul. Koszarowej na wysokości Lidla, a także na ul. Darłowskiej na odcinku Koszarowa - Kwiatowa. W obu przypadkach jest to droga dzieci do szkoły. Natomiast obecny przystanek dla jadących w kierunku centrum miasta i do Słupska, zlokalizowany w okolicy ul. Polnej naprzeciwko ul. Wilczej, zostanie przesunięty o ok. 200 m w stronę DK21.

Na pobliskich ulicach (Przylesie, Polna, Kościelniaka) mieszka sporo starszych osób, które korzystają z bezpłatnej komunikacji miejskiej. Teraz będą chodziły na przystanek aż do mostu. Na nasze pytania o te sprawy odpowiedziała Anna Mątewska, zastępca dyrektora ds. inwestycji Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, czyli inwestora. Oto odpowiedź:

„Po przebudowie skrzyżowanie DW 203 z ul. Koszarową będzie skrzyżowaniem typu rondo. Przejście przez ul. Koszarową na dojeździe do ronda (do ul. Darłowskiej) zostanie przysunięte bliżej ul. Darłowskiej i będzie dwuetapowe. Dotychczas było to przejście jednoetapowe. Likwidacja sygnalizacji świetlnej na dotychczas istniejącym przejściu wynika z dostosowania organizacji ruchu do nowego układu geometrycznego. Pozostawienie sygnalizacji na jednym wlocie ronda jest nieuzasadnione ruchowo oraz pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Powodowałoby to zatory na rondzie. Przejście przez ul. Darłowską na wysokości szkoły na odcinku między zaprojektowanymi skrzyżowaniami-rondami ul. Darłowskiej z ul. Kwiatową i Koszarową posiadało sygnalizację świetlną wzbudzaną przyciskiem. Było to przejście jednoetapowe. Lokalizacja sygnalizacji świetlnej między dwoma rondami na odcinku ok. 250 m jest nieuzasadniona, gdyż powodowałaby dodatkowe zatory, natomiast nie poprawiłaby w istotnym stopniu warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego. Osiągnęliśmy to poprzez zaprojektowanie dwóch pobliskich skrzyżowań jako ronda oraz azylu dla pieszych, a także poprzez zamianę zwykłych znaków oznakowujących przejście dla pieszych na znaki aktywne. Przystanek w pobliżu ul. Polnej dla kierunku do centrum miasta do tej pory nie posiadał zatoki. Ponadto był zlokalizowany tuż przed skrzyżowaniem z ul. Wilczą, co powodowało dodatkowe zatory na ciągu drogi wojewódzkiej. Podczas narady koordynacyjnej w dniu 18.07.2014 r. Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego negatywnie zaopiniował lokalizacje zatok w pobliżu obiektu handlowego Lidl. Zmiana lokalizacji przystanku autobusowego była konieczna z powodu braku możliwości umiejscowienia zatoki autobusowej (w stanie istniejącym występuje jedynie wiata przystankowa). W dotychczasowym miejscu występuje gęsta zabudowa uniemożliwiająca doprojektowanie zatoki autobusowej. Zgodnie z projektem przystanek zostanie przesunięty o 200 m w kierunku centrum miasta w miejsce, gdzie nie ma budynków, co umożliwi wybudowanie zatoki. Ponadto zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi dla dróg publicznych przystanki autobusowe lokalizuje się za skrzyżowaniem. Według tej zasady przeniesiono również przystanek dla kierunku z centrum miasta".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Na ulicy Darłowskiej likwidacja świateł i przesunięcie przystanku 200 metrów dalej - Głos Pomorza

Wróć na ustka.naszemiasto.pl Nasze Miasto