Brak jest jeszcze wiaty na I peronie, ponieważ pierwszy jej projekt nie zyskał akceptacji konserwatora zabytków, była zbyt nowoczesna i nie pasowała do wyglądu tej na II peronie. Przypominamy, że od 15 grudnia ruszą pociągi na trasie Ustka- Słupsk. Do końca roku bilety będą darmowe, a po 1 stycznia bilet jednorazowy na pociąg ze Słupska do Ustki będzie kosztował 5 złotych. Miesięczny ma kosztować 178 złotych. Będą więc tańsze niż u
przewoźników autobusowych.
Trwają jeszcze prace nad ustaleniem rozkładu jazdy, ponieważ pierwsza przedstawiona propozycja nikomu, oprócz kolei nie pasuje. Przykładowo firma Mowi potrzebuje składy kolejowe mieszczące ponad 1200 podróżnych,
kursujące w określonych godzinach zgodnych z godzinami pracy zakładu, czyli co najmniej 2 zmodernizowane pociągi EN57. Kolejne rozmowy przewidziano na 6 grudnia.
W dni powszednie linię Słupsk-Ustka obsługiwać będzie czternaście par pociągów. W weekendy na tory wyjedzie trzynaście składów. Pociągi pojadą początkowo z rozkładową prędkością 80 km/h, a po zakończeniu wszystkich
prac prędkość zostanie podniesiona do 100 km/h. Połączenie obsługiwać będą głównie zmodernizowane jednostki trakcyjne EN57.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?