Skrót z zachodniej do wschodniej Ustki z pozwoleniem na budowę

Bogumiła Rzeczkowska
Bogumiła Rzeczkowska
Nowy ciąg pieszo-rowerowy powstanie na starej trasie
Nowy ciąg pieszo-rowerowy powstanie na starej trasie Mariusz Jasłowski
Udostępnij:
Słupskie starostwo wydało decyzję o możliwości budowy drogi łączącej ulice Dworcową i Portową w Ustce. Miasto na ten cel ubiega się o pieniądze z Polskiego Ładu.

Nowa droga, a dokładnie ciąg pieszo-jezdny, ma powstać za przejściem przez tory od strony ulicy Dworcowej między torami a ogrodzeniem stoczniowym, które zostanie przesunięte. Do ulicy Portowej droga będzie biegła starą trasą, a nie jak wcześniej planowano prosto przez stocznię.

Miasto odkupiło od spółki Euro-Industry część stoczniowego gruntu i planowało już przed wakacjami 2021 roku zbudować ciąg pieszo-rowerowy między ulicami Portową i Dworcową. Jednak okazało się, że sytuacja jest bardzo skomplikowana pod względem prawnym. Działki należały do Skarbu Państwa, a spółka Euro-Industry miała je w użytkowaniu wieczystym. I w takiej formie nabyło je miasto. Po transakcji Ustka także była użytkownikiem wieczystym. Natomiast ulica Portowa – tylko drogą wewnętrzną, której kategorię drogi publicznej może ustanowić tylko właściciel.

Przekształcenie własności wymagałoby wielu czasochłonnych procedur cywilnych z uzyskaniem zgody kliku ministerstw. Dlatego ratusz zamienił tryb załatwiania sprawy na administracyjny. Miasto, które dysponowało już projektem budowlanym, zaczęło ubiegać się o własność działek przewidzianych pod budowę drogi na podstawie ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej).
- Teraz stało się to możliwe, ponieważ ZRID został wydany i ogłoszony publicznie. Czekamy aż decyzja stanie się ostateczna i miasto stanie się właścicielem działek, na których ma powstać droga – mówi Bernard Kowalczyk, naczelnik wydziału inwestycji w usteckim ratuszu. - Po tym zostanie przeprowadzona procedura nadania całej ulicy Portowej kategorii drogi gminnej, a tym samym stanie się ona publiczną.

Ten zawiły mechanizm administracyjny pozwoli na budowę 90-metrowego łącznika, który ułatwi życie pieszym i rowerzystom. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na budowę. Jednak nie od razu.

- Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu drugiego etapu węzła komunikacyjnego - inwestycji, w której uwzględniliśmy budowę tego odcinka – mówi Bernard Kowalczyk. - Natomiast cały drugi etap obejmuje przede wszystkim budowę drogi od pętli autobusowej przy nowym dworcu do skrzyżowania ulic Słupskiej i Wróblewskiego.

Na razie nie wiadomo, czy pieniądze zostaną przyznane. Natomiast procedura ustanowienia kategorii drogi to uzyskanie opinii starostwa oraz podjęcie uchwały przez radę miasta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak długo będzie rządził drugi rząd Élisabeth Borne?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie