Najbardziej interesujące dla mieszkańców Ustki są trzy projektowane zmiany: budowa nowej drogi pomiędzy Ratuszem, czyli ul. S. Wyszyńskiego, wzdłuż cmentarza, a dawną ul. 9 Marca ( teraz ul. Pogodna)
gruntowna rewolucyjna przebudowa Pl. Dąbrowskiego, związana ze zmianą w reorganizacji ruchu drogowego oraz z wycinką drzew, budowa nowej drogi, małej obwodnicy łączącej Ustkę wschodnią i zachodnią, zaczynająca się od ul. Koszarową poprzez most na Słupi, wiadukt nad torami, z wyjazdem w okolicy ul. Rzemieślniczej ( tuż za na Nadleśnictwem)
Do tych tematów wrócimy w osobnych artykułach. Najważniejsze wnioski wynikające ze Studium:
Należy usprawnić obsługę ruchu transportowego i osobowego poprzez budowę zintegrowanego węzła transportowego jako niezbędnego elementu obsługi podróżnych transportu zbiorowego, remontu podstawowego układu ulic w tym, budowy obwodnicy południowej miasta wraz z drugą przeprawą mostową przez rzekę Słupię przeprowadzić działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w szczególności niechronionych użytkowników ruchu, poprawić geometrii i organizacji ruchu na newralgicznych skrzyżowaniach i odcinkach ulic, zorganizować systemu parkingów strategicznych - wg opracowania z 2008 r., usprawnić obsługę w funkcjonowaniu linii autobusowych i transportem zbiorowym - proponowane zmiany na zdjęciach.
Dokumenty planistyczne lokalne oraz ponadlokalne wskazują potrzebę realizacji budowy Lokalnego Węzła Transportowego, rewitalizacji linii kolejowej 405 wraz z przywróceniem całorocznych połączeń kolejowych, budowy obwodnicy Ustki w ciągu DK 21,przebudowy ulicy Darłowskiej w ciągu DW 203, budowy systemu dróg i szlaków rowerowych, aktywizację funkcji portu, budowy parkingów wielopoziomowych.
W trakcie konsultacji społecznych w maju 2018 mieszkańcy Ustki wnieśli wiele uwag. Najistotniejsza to
• zmiana przebiegu obwodnicy bardziej na południe od wskazanego w proj. Studium Komunikacyjnego, aby przebiegała bardziej na południe, a nie przez środek Ustki zachodniej;
• wskazuje się trasę po obrzeżach południowych i zachodnich Ustki, np. wg trasy południowej wskazanej w obecnie obowiązującym Studium Komunikacyjnym z 2008r. oraz Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego 2012r.
Tak mieszkańcy Ustki uzasadniali swoje wnioski:
• zostanie zniszczone istniejące zagospodarowanie, osiedla mieszkaniowe, szkoła,przedszkole;
• konflikt z istniejącą funkcją mieszkaniową, turystyczną i uzdrowiskową;
• obawy, że w konsekwencji zanieczyszczenia powietrza, drgań, hałasu generowanego przez ruch nastąpi pogorszenie zdrowia i warunków życia mieszkańców,
• konflikt z planowanymi terenami rekreacyjnymi,
• obawy przed wprowadzeniem ciężkiego transportu (TIR-y, transport wojskowy) pomiędzy zabudowę mieszkaniową i turystyczną;
• perspektywa zniszczenia wizerunku miasta uzdrowiskowego;
• mniejsze dochody mieszkańców Ustki z turystyki;
• spadek cen nieruchomości w sąsiedztwie obwodnicy.
Burmistrz Miasta Ustka, Jacek Graczyk, ustosunkowując się do przeprowadzonych konsultacji oraz po rozpatrzeniu złożonych uwag proponuje pozostawić projekt dokumentu bez zmian, zgodnie z uzasadnieniem zamieszczonym w zestawieniu uwag do projektu Studium Komunikacyjnego dla Miasta Ustka.
Do budowy obwodnicy, remoncie Pl. Dąbrowskiego i budowie nowej drogi wzdłuż cmentarza wrócimy za tydzień. Czytajcie Głos Pomorza.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?