Autorzy rankingu postanowili sprawdzić, jak nadmorskie samorządy korzystają z możliwości kontaktu z turystami i mieszkańcami za pośrednictwem najpopularniejszej obecnie platformy społecznościowej, jaką jest Facebook. Pomiędzy 8 października 2013, a 8 stycznia 2014 przeprowadzili badanie jakości komunikacji oficjalnych profili internetowych nadmorskich samorządów. W zestawieniu ujęto 17 profili.
- Interesowała nas nie liczba fanów, jednak znacznie bardziej przyglądaliśmy się ich aktywności i interakcji poprzez popularne „lubię to”, udostępnienia czy komentarze. Doceniliśmy profile, których aktywność przekłada się na zaangażowanie fanów - mówi Wojciech Kreft z serwisu www.czasnadmorze.pl
Liderem ogólnej punktacji okazało się Świnoujście. Drugie miejsce zajęły ex aequo Ustka i Kołobrzeg. Posty wśród których przeważają zdjęcia, lecz nie brakuje również linków i udostępnień, zbierają średnio ponad 50 like-ów. Bardzo dużym wsparciem dla miasta okazuje się Lokalna Organizacja Turystyczna Ustka, która prowadzi bardzo aktywną komunikację na Facebooku z ciekawą formą postów, które często są wykorzystawane na oficjalnym profilu miasta - czytamy w uzasadnieniu.
Burmistrz Ustki Jan Olech nie kryje radości.
- Internet i tzw. media społecznościowe to przyszłość - mówi samorządowiec. - Ustka od wielu lat korzysta z tych nowoczesnych narzędzi w promocji miasta. Jak widać, z sukcesami. Wysokie miejsce cieszy, ale i motywuje do jeszcze większej aktywności na popularnym "fejsie".
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?